czwartek, 23 stycznia 2014

UWAGA PRZEPIS: Kotleciki jajeczne - sposób na jajecznego niejadka... i przeprosiny

Zacznę od przeprosin. Przepraszam, że tak dawno mnie tu nie było... Ciąża, praca, zmęczenie, potrzebowałam trochę odpoczynku, ale oto i jestem i postanawiam poprawę. Mam teraz więcej czasu więc obiecuję być tu częstym bywalcem.

Na początek coś dla mam, które borykają się z wybrednym kulinarnie maluchem. Na początek jajka. F. nie chce ich przełknąć w żadnej postaci oprócz tej w formie kotleta (zamiłowanie do kotletów zdecydowanie po tacie :)). Tak więc prosty szybki sposób na jajeczne kotleciki, które, mam nadzieję, zadowolą również Wasze pociechy.


Kotleciki jajeczne dla niejadka


Składniki:
  • 5 jajek ugotowanych na twardo
  • 1 jajko surowe
  • garść startego na drobnej tarce sera żółtego
  • czerstwa bułka
  • 2 łyżki suszonego koperku
  • 1 łyżka natki piertuszki
  • szczypiorek
  • sól
  • pieprz
  • curry
  • papryka słodka
  • papryka ostra
  • bułka tarta



Wykonanie:

Jajka na twardo ścieramy na drobnej tarce jarzynowej, dodajemy ser żółty, czerstwą bułkę namoczoną uprzednio w wodzie i odciśniętą, zioła i przyprawy oraz surowe jajko. Całość wyrabiamy i formujemy małe kotleciki i obtaczamy w bułce tartej. Smażymy na oleju rzepakowym, po usmażeniu odsączamy na papierowym ręczniki.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz